четвъртък, 4 април 2019 г.

Онлайн маркетинг - реклама и маркетинг в социалните мрежи

1. Анализ на сайта, тематиката и конкурентите
Този етап е актуален за следните сайтове:
1. Онлайн магазини.
2. Сайтове за услуги и продукти.
3. Новинарски сайтове.
4. Сайтове-визитки (не Landing Page).
5. Сайтове за обяви.
6. Корпоративни сайтове.
7. Форуми.
Когато SEO специалистът получава всички достъпи до уеб анализа на проекта и админ панелите (или след като ги създава самостоятелно), той започва анализ на продукти и услуги, дава обща оценка на сайта, за да разбере какво трябва да се направи първо.
На този етап се формира стратегия за SEO оптимизацията и детайлен план за работа.
Какво по-точно прави специалистът?
1. Анализира общата видимост на сайта не само по най-честотните ключови думи, но и по думи със средна и ниска честотност.
2. Прави анализ на конкуренти, лидери на пазара, за да открие най-доброто в тях и да го използва като ориентир в тази тематика.
3. Анализира структурата на сайтове-лидери в нишата, тяхната линк маса.
4. Открива ключови думи, за които трябва да бъдат създадени и оптимизирани целеви страници.
5. Прави както обикновен анализ въз основа на резултатите от търсенето, така и системен анализ, например с помощта на Serpstat.
За какво е това? SEO специалистът определя дали има нужда да се правят веднага мащабни промени в сайта. Например, да се променя CMS (система за управление на съдържанието), да се адаптира сайтът за мобилни устройства, да се смени протоколът http на https и т.н.
Грамотният специалист съобщава за нужните мащабни промени предварително, например, за да изясни у програмистите доколко е възможна доработка на текущата версия CMS.
Също така това позволява да се определи целия бюджет за оптимизацията на проекта - разходите за контент, линкове и други.
Мащабните промени е по-добре да се правят предварително, иначе, по време на 3-4 месеца работа върху имплементацията на SEO одита, Вие ще се сблъснете с това, че оптимизацията на филтри, добавянето на нови тагове или категории, ще бъдат технически невъзможни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар